П`ятниця, 24.11.2017, 09:19
Вітаю Вас, Гість

Презентація до батьківських зборів

"Телевізор і діти"


  

Батьківські збори на тему:

ТЕЛЕВІЗОР І ДІТИ

Мета: показати батькам вплив телевізійних  передач на психіку дитини, дати рекомендації щодо перегляду телевізійних програм.

Коментарі для презентації:

 Слайд 2

Телебачення   давно стало частиною  життя  дітей,   його можливості  у розвитку дитини очевидні.  Діти досить  багато часу проводять біля телевізору, дивлять передачі  і для дітей, і для дорослих.   

Телебачення допомагає дітям знайти відповіді на ті питання, на які дорослі не дають відповіді через свою зайнятість;  допомагає дізнаватися про явища в різних сферах знань; розвивати уявлення, емоційну сферу, фантазію. Для більшості  дітей телебачення стало   другом,  що допомагає  дізнаватися про нове і цікаве.

Слайд 3-5

 Статистика

Але  тепер трохи статистики:
•дві третини наших дітей віком від 6 до 12 років дивляться телевізор щодня;.
•час щоденного перегляду телепередач дитиною складає в середньому понад 2 години;
•50% дітей дивляться всі телепередачі поспіль, без будь-якого вибору;
•25% дітей віком від 6 до 10 років дивляться ті самі передачі від 5 до 40 разів поспіль;
•38% хлопців віком від 6 до 12 років при визначенні рейтингу використання вільного часу на перше місце поставили телевізор, вилучивши при цьому заняття  спортом, прогулянки на свіжому повітрі й спілкування з родиною.

Слайд 6

 Запитання для батьків:

  1. Чи погоджуєтеся  Ви з думкою, що забороною на перегляд телепередач вихованню не допоможеш?
  2. Які телепередачі позитивно впливають на особистість дитини, а які  навпаки?
  3. Чи погоджуєтеся Ви, що треба  обговорювати  з дітьми  різні теми після перегляду телепередач?
  4. Чи підбираєте Ви з дітьми список передач для перегляду?

 Слайд 7-8

Телевізійна програма  –  калейдоскоп звуків  і образів. Намагаючись  відслідкувати  і розібратися в них, дитина витрачає багато сил.

 Для порівняння:  перегляд півгодинного фільму є рівномірним півторагодинному прийому гостей. До цього ж телепередачі викликають не тільки втому, а  ГІПЕРАКТИВНІСТЬ.

Небезпека від перегляду телепередач: ПЕРЕВТОМА, ГІПЕРАКТИВНІСТЬ.

Слайд 9-10

Вразливі діти після перегляду емоційних передач стають знервованими і гіперактивними. Фільми жахів у дітей можуть відродити або посилити вже наявні страхи.  В результаті діти погано сплять, стають неврівноваженими, неспокійними,  погіршується навчання.

Слайд 11

Особливо небезпечними  для несформованої дитячої психіки  стають сценаи  агресії, жорстокості та насилля.

Під  дією таких сцен діти стають більш жорстокими  в реальному світі, який стає для них агресивним і лякаючим. В результаті, щоб  захиститися від цього світу , дитина сама може стати жорстокою і агресивною. Для  цього потрібен особливий контроль з боку батьків за переглядом  телепередач.

Слайд 12

Друга небезпека  телебачення в тому,  що дитина стає залежною від нього,  замінює ним усі інші цінності свого життя: ТЕЛЕМАНІЯ.

Слайд 12-13

Якщо батьки вмикають телевізор  для того, щоб  зайняти дитину,  розважити її, поки  вони займаються своїми  справами,  батьки ризикують  прив’язати дитину до телевізора, як до друга. Адже телевізор втішає і розважає не вимагаючи нічого, не ображається  ні на що.  

 За даними  досліджень сучасні діти з телевізором спілкуються набагато більше, ніж із своїми батьками. Але це однобоке спілкування, дитина не є співрозмовником. Тому діти, що проводять багато часу перед екраном не навчиться грамотно говорити, ясно висловлювати свої думки.

Слайд 14

Дуже шкідливо , якщо в квартирі телевізор працює постійно. Діти вимушені постійно знаходитися в шумі: роблять уроки, граються, розмовляють з батьками, обідають і навіть засинають під звуки телевізора. Такий звуковий фон погано впливає на психіку дитини, викликаючи в них дискомфорт, втомленість. Варто пам’ятати, що  і дітям , і дорослим  іноді потрібно побути в тиші, наодинці із собою і своїми рідними.

Слайд 15

 Основні правила боротьби з телеманією:
•спільне визначення та обговорення телепередач для перегляду дорослими й дітьми на наступний тиждень;
•телевізор не повинен бути вагомою складовою життя батьків: це стане позитивним прикладом для дитини;
•обмежити час перегляду певної передачі: для дітей 5-6 років не більше 30 хвилин на тиждень, для учнів 1-2 класів - 45-60 хвилин.
•раціонально використовуючи телевізор, можна розширювати кругозір дітей  •можна навчити дітей різних форм про соціальної поведінки;
•у ретельно продуманих дитячих програмах переплетено безліч різних тем, таких як співпраця, дружба, співчуття, прихильність, завзятість у досягненні
мети, контроль агресії тощо.