Четвер, 18.01.2018, 17:44
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » учителям

Урок читання

Урок-фантазування з читання,проведений у 4 класі

на тему  ,,Виховивсь дощик поміж заграв’’

Матеріал уроку : А.Малишко «Дощик», Ю. Ярмиш « Дрібний дощик»,В.Довжик «Акровірш»

Мета. Розвивати образне сприймання навколишнього середовища, уяву. Збагачувати активний словник учнів. Удосконалювати навички правильного, свідомого виразного читання. Сприяти вихованню до навколишнього світу.

Зміст уроку

Контроль, корекція і закріплення знань

 Перевірка домашнього завдання

—Який розділ ви вивчаєте на уроках читання?

—Чим є для людини природа

Чи змогли нам це довести автори творів, що ми читали на минулому уроці?

—Хто написав вірш «Яблука»?

—Від чийого імені ведеться розмова?

—Прочитати вірш , передаючи захоплення красою?

—Як назвала свій вірш Ліна Костенко?

—В якому значенні вжито цей вислів?

—Чим були здивовані квіти?

—Хто вміє читати, цей вірш, передаючи здивування?

—Катерина Перелісна написала вірш про заворожений сад. Хто заворожив сад?

—Які зміни  в природі відбулися за одну добу?

// Отже автори творів, що ми читали на минулому уроці  розкрили нам красу осінньої природи.

Вивчення нового матеріалу

 Повідомлення мети уроку.

—Завдання нашого уроку сьогодні , використавши уяву, фантазію, навички читання, відкрити собі новий образ відомого явища природи.

Кожна група читає і відгадує загадку

 —Читач читає загадку, група міркує і доповідач дає остаточну відповідь.

1) У річці купався, у хмаринці ховався,

Від блискавки-грому полинув додому.

На землю спустився на сто крапель розбився.

2) Його ім’я – лише з трьох літер.

   Його провісником є вітер.

   Ним хлібороб у спеку марить.

Його дарують тільки хмари.

3) Він скрізь: у полі і в саду,

А в дім не попаде,

І я тоді лиш з дому йду,

Коли вже він не йде.

 —Що спільного у ваших відгадках?

—На дошці  ще одна загадка.

 —Прочитати мовчки.

—Хто помітив, де заховалася відгадка?

—Як називаються такі вірші-загадки?

                                          Акровірш

                                  Двох ворон і галок трьох

                                  Охопив переполох

                                  Щось сипнуло , мов горох.

                                                     Василь Довжик

—Коли дощ порівнюють з горохом?

—Читати разом повільно, швидше, швидко

 —А чи знаєте ви, як називають дощ?

Замінити одним словом

                             з громом                                                гроза

Дощ                      дуже сильний                                       злива

                             Дуже дрібний, густий                          мряка

Відгадування анограм

—Прочитайте, як говорять про дощ

ібнийдр            дрібний

бийнгри            грибний

ийпартов          раптовий

ийвкасал            ласкавий

зорийпро           прозорий

псліий                сліпий

 —Прочитаємо ще раз яким буває дощ?

Опрацювання вірша Андрія Малишка «Дощик»

—Андрій Малишко хоче розказати вам, яким він побачив дощ.

1. Словникова робота .  Вчитель правильно читає слова.

 —Кожна група має по два тлумачення.

—Спробуйте співвіднести свої тлумачення і слова  на дошці.

Обрій – горизонт

Пущі - хащі, великий густий дрімучий ліс

Запрозорилися – стали прозорими

Водні гущі – зібрання води

Заграва –  відблиск, відсвіт заходу сонця.

Закресати -  вдаряти так, що йдуть бризки                            

 —Які ваші припущення. Про що написав поет у своєму вірші?

—Прочитайте самостійно вірш . Зверніть увагу на розділові знаки. Вони допоможуть вибрати інтонацію читання.

—Уточнимо ваші передбачення? Що ж описує поет у вірші?

Слухання вірша. Читає вчитель.

—Прослідкуйте, як читаю я. Знову зверніть увагу на розділові знаки.

 Вибіркове читання.

—Які рядки вірша вказують, що дощик з’явився раптово?

—Знайти опис дощику.

—Який колір переважає. А чому?

—Які слова вказують на ставлення автора до дощику?

 —Тоді спробуйте читати разом зі мною, передаючи веселий, бадьорий настрій.

 —Вдома навчитися читати цей вірш із настроєм.

//Отже, що читали? Хто автор?

Опрацювання тексту Юрія Ярмиша «Дрібний дощик»

—Проведемо розвідку перед читанням : Хто перший скаже, скільки окличних речень використав автор в тексті? (8 речень)

// Така кількість окличних речень вказує нам, що текст треба прочитати в із змінною інтонацією.

1. Слухання тексту.

—Визначте, хто в тексті звертається до дощику?

2. Читати ланцюжком.

—Яким видався Дощик авторові?

 —Як ви розумієте слово набридливий?

—Прочитайте, чому оповідач називає Дощик дурненьким ( прохолодним, набридливим ).

—Домашнє завдання: навчитися читати текст виразно.

 // Давайте підсумуємо. Образ дощику нам допомогли уявити ЗАГАДКИ, АКРОВІРШ, АНОГРАМИ,  поезія  АНДРІЯ МАЛИШКА, проза ЮРІЯ ЯРМИША.

—А тепер ви спробуєте скласти образ дощику. Включіть свою фантазію. Уявіть себе дощиком. В цьому вам допоможе малюнок на С.56.

—Спробуйте сказати про себе-дощика за таким планом.

Індивідуальна письмова робота.

План до творчої роботи «Уяви себе дощиком»

 Я (який?)…. ……………………   дощик.

 Мені подобається (що?)……………

 Світ навколо мене дуже (який?)………………

 Я дивлюся на світ і мені стає (як?)…………………………………………………

  // Отже кожен побував в ролі дощику. А тепер спробуйте проявити  себе в ролі письменників, художників, декламаторів.

Колективна групова робота

—Вчитель роздає казку про дощик ( по одній на групу)

—Читач казку тихо читає для всієї групи.

 —Організатор проводить роботу по складанню продовження, слідкує за всіма ідеями.

— Секретар запише продовження казки на рядках.

—  Художник придумає малюнок.

Казка про Дощик

          На теплій хмаринці спав Дощик. Це такий маленький птах, схожий на півника. Спав собі Дощик. Підкрався до нього Грім. Це такий – звір кудлатий, волохатий. Підкрався Грім до Дощику. Та як загримить! Злякався Дощик…..

 ( І розплакався Дощик дрібненькими крапельками. А ці крапельки напоїли Землю. Все скрізь стало чистим, зеленим. Вийшло Сонечко і заспокоїло Дощик. А щоб його розвеселити, засвітило на небі веселу райдугу.)

—Перевірка. Вчитель прочитає початок казки, а кожна група прочитає її продовження.

Підсумок

—Яке завдання ми ставили на початку уроку?

 —Чи досягли ви мети?

 —Що цікавого ви відкрили для себе про дощик?

Рефлексія.

На дошці є  хмаринка, сонечко і краплинка. Якщо урок пройшов для вас цікаво і ви себе проявили – прикріпіть до дошки Сонечко. Якщо не все поки вдалося  - Хмаринку. Якщо вам важко було на уроці, були труднощі – прикріпіть  Крапельку.

Категорія: учителям | Додав: Ladytsa (02.08.2014)
Переглядів: 1493
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]