Вівторок, 18.12.2018, 21:31
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » учителям

Урок читання 2 клас
  

         ТЕМА. Людину прикрашають не красиві слова, а її вчинки.

Матеріал уроку.     В. Осєєва «Сини»,  В.Сухомлинський «Сьома дочка»

Мета.  Вчити читати тексти у відповідному темпі; виділяти головний зміст; доводити свою думку. Розвивати уміння аналізувати, порівнювати вчинки і поведінку персонажів, розвивати мовленнєву культуру. Виховувати турботливе ставлення до матері почуття поваги і вдячності.

Організація класу до уроку

Вчитель.               Сьогодні в класі свято

                             Урок наш непростий.

                             Працюємо завзято

                            До справи, малюки.

—Клас наш складається з двох груп. Підніміться дівчатка.

                          Ця команда зветься «Доньки»

                          В ній квітоньки – дівчатка.

                          Привітайте її оплесками.

—Підніміться хлопчики.

                          Називають цю – сини

                          Тут мужнії хлоп’ята.

                          Привітайте хлопчиків.

—Щоб гарно працювалося зараз кожна команда отримає настанову .

    Хлопчики отримають настанову від  Карини.

                         Хлоп’ята! Вас мами вчать чесними бути

                        У навчанні прохаємо про це не забути.

                        Ви спритніші за дівчат, за це ми вас поважаємо

                       На уроці багато знань здобути бажаємо!

      Дівчатка отримають настанову від   Артема

                         Трудіться, дівчатка, до сьомого поту

                         Та дістаньте нагороду за свою роботу.

                         Пам’ятайте : нагорода – це гарна оцінка

                        Тож старайтеся усі неодмінно!

—За ваші розумні і правильні відповіді ви отримаєте квіточки : дівчатка – червоні, а хлопчики – сині.

—В кінці уроку побачимо, яка група краще працювала.

 

Перевірка домашнього завдання.

— Як ви поясните, яку дитину називають помічником?

—Хто розказав нам про дівчаток-помічниць? ( Олег Буцень « Помічниці»)

—Прочитавши розповідь, я поділила її на 3 частини. Поставте ці частини  в правильному порядку  

             1. Оля і Ліда гуляли у дворі.

             2. Розмова дівчаток.

             3. Хіба ж то допомога мамі?

—Прочитаємо розповідь і визначимо чи правильно ви розташували частини.

—Як ви гадаєте, хто тут справжня помічниця? Чому?

—Прочитайте  слова   Слоїк                          тапочки  

                                      Капці                         посудина

                                     Пошматував            забруднив

                                    Наляпав                     роздер

                                   Зарюмсав                   заплакав

—Складіть слова парами за умовою: слова-близькі за значенням.

Ці слова я взяла з розповіді Бориса Вовка «З кого песик приклад бере?»

—В кінцівці розповіді автор поставив вам запитання. Знайдіть його .

—Яку відповідь ви підготували на запитання автора?

 

Фізкультхвилинка « Самомасаж вушних раковин і вух»( для зняття емоційного напруження)


Вивчення нового матеріалу

До нової теми  я підібрала ось таке прислів’я :

Людину прикрашають не красиві слова, а її вчинки.

—Як ви розумієте цю думку?

—Зараз ви почуєте оповідання              

«СИНИ»

 Валентина Осєєва

—Скажіть, між ким відбулася розмова?

—Де відбулася розмова?

Вчитель читає оповідання.

Перечитування тексту учнями.

Запитання і завдання за змістом.

1) —Скажіть, скільки було синів? (3 сини)

 

2).  СПРИТНИЙ               ЗАЛИВАЄТЬСЯ              МИЛУЄТЬСЯ

—До слів доберіть групи слів, близьких за значенням.

     Вправний               співає голосно,                    любуються

    зручний                  дзвінко,                                 тішаться

    меткий                  з переливом

    умілий               

3)  ВИБІРКОВЕ ЧИТАННЯ

—Знайдіть і прочитайте, що кожна мама сказала про свого сина.

—Знайдіть і прочитайте, як мами несли воду від криниці.

—Знайдіть і прочитайте, що ж зробив кожен син.

4)  ТІЛЬКИ,  ОДНОГО,  Я,  БАЧУ,  СИНА,  !

—Складіть речення із слів. ( Я тільки одного сина бачу!)

—Хто сказав такі слова? ( Старенький дідусь)

—Дідусь був настільки старенький, що побачив лише одного сина, а не помітив інших? Чи як?

—Продовжіть мою думку :

       Щиро любить маму той, хто…. ( їй у всьому допомагає)

—Сини, а ви допомагаєте своїм матусям?

На прикладі оповідання ми ще раз пересвідчилися, що

       Людину прикрашають не красиві слова, а її вчинки.

 

Фізкультхвилинка «Дихальна гімнастика»( дихальні вправи допомагають покращити збудження кори головного мозку, активізувати учнів на уроці)

1.     Холодний вітер

2.     Теплий вітер

3.     Нюхаємо квітку

4.     Дихання через ліву і праву ніздрі.

 

4) УТВОРИТИ  СЛОВА

да    ко    ле             ска     за             бли       зь           ще    бе            про       мо        

                                      ла                        ко                 ла     та            ла          ви

—Які з цих слів близькі між собою за значенням? ( щебетала-промовила-сказала)

—Які слова протилежні за значенням? ( близько-далеко)

—Наступне оповідання про донечок. Написав його  В. Сухомлинський 

 «СЬОМА ДОЧКА»

 Василь Сухомлинський

Прочитайте оповідання мовчки ( 2 хв)

—Скажіть, де була мати? (поїхала до сина в гості на 1 місяць)

Читання оповідання учнями вголос

Запитання і завдання за змістом

1) Знайдіть і прочитайте, як кожна дочка говорила про те, як скучала за мамою.

—Як ви гадаєте, хто з дочок по-справжньому любив свою матусю? Доведіть.

2) «Прочитайте повністю»

—Я починаю читати речення, а ви відшукуєте його в тексті і читаєте повністю.

 Було у матері…

Повернулася додому….

Та снилось мені….

Я ждала тебе…

Я виглядала тебе….

Вона зняла…..

—Продовжіть мою думку:

Щиро любить маму той, хто….

—Кого з героїв прикрашали не красиві слова, а їх вчинки?

 

Підсумок уроку

Пам’ятаймо, милі діти,

Пам’ятаймо завжди з вами,

Що для нас у всьому світі

Найдорожчі – наші мами.

 

—Покажіть гостям свої зароблені квіточки. Давайте наклеїмо їх на це коло і утворимо віночок дружби .

Категорія: учителям | Додав: Ladytsa (01.07.2011)
Переглядів: 6305
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]