Головна » Статті » учителям |
Урок-дослідження з української мови Тема. ,, Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей’’ Мета. Формувати в учнів уміння розрізняти поняття ,,ім’я’’, ,,по батькові’’, ,,прізвище’’. Вчити правильно писати власні іменники, ознайомити з етимологією деяких з них. Розвивати дослідницький інтерес, спостережливість, творчість, фантазію. Виховання інтересу до рідної мови. Формувати позитивне ставлення до навчання. — Перевіряємо вправу 205. Прочитайте, як ви змінили виділені слова за зразком ,, багато-один’’ Відра- відро, вікна-вікно, колеса-колесо, миски-миска, ложки-ложка, ґудзики-ґудзик. — Чи всі так виконали завдання? — Прописати рядки букв із спільними елементами Л М С Є —За якою ознакою ви об’єднали б ці букви? —Що ви знаєте про вживання великої букви? —Складемо павутинку знань про велику букву
— Прочитайте з дошки тему нашого уроку Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей —Сформулюйте мету уроку: ,, Цей урок навчить мене…..’’ —Але ми не просто навчимося правильно писати ім’я, по батькові та прізвища, ми станемо дослідниками нашої мови. — Що ж означають слова ,, дослідник’’ і ,,дослідження’’? Дослідження—детальне наукове вивчення чого-небудь. — Що ж буде об’єктами нашого дослідження? Ім’я По батькові Прізвище А) Прочитайте слова з таблиці і поясніть, чому слова написані з великої букви ? Б) Працюємо з підручником с. 100. Вивчаємо правило. В) Списати слова з дошки і пояснити правопис. Іван, Надія Петрівна, Сидоренко Петро Олегович. А) Ім’я своїй дитині батьки вибирають за бажанням. Кожне ім’я неповторне і має особливі значення. Утворилися ваші імена дуже давно і примандрували до нас з різних країн. — Зараз ми спробуємо сплести віночок ваших красивих імен — Принесіть квіточку до віночка і розкажіть, що означає ваше ім’я. Жовті квіти. Ці імена прийшли до нас з Древньої Греції. Олександра - захисниця людей Катерина – світла і розсудлива людина Олексій – всіх захищає Ксенія – гостинна людина Андрій – мужня людина Ірина – мир та спокій Дарина – божий подарунок Єгор – людина, що не спить Червоні квіти. Ці імена прийшли до нас з древньої латинської мови. Вікторія – перемога Діана – богиня мисливства, охайності та місяця Маргарита – перлина Роман – той, що з Риму, римлянин Голубі квіти. Ці імена прийшли з древньої Германії. Аліна – стороння, інша людина Вадим – уславлено, відомо царювати Білі квіти. Ці імена прийшли з Персії. Дар’я – та, що володіє Фіалкові квіти. Ці імена прийшли з древньої єврейської мови. Єлизавета – та, що дала обітницю богу; молитва. —Подивіться який гарний віночок утворили ваші імена. —Якщо вас зацікавили значення імен, ви можете скористатися Словником імен ( Іванко, Маринка, Петрик, Ромась, Юрко, Дмитрик —Записати дорослі імена в зошити. Яке правило будете використовувати ? Мал. Мал. Мал. дівчинки хлопчика чоловіка ---------- ------------ ------------ Ірина Олег Михайло — Складіть ім’я та по батькові сестрички та братика. — Запишемо в зошити Ірина Михайлівна, Олег Михайлович — Яким правилом будете користуватися під час письма ? В) Пропоную гру ,, Інтерв’ю’’. Виходять діти по групах ( залежно від імен ). Передається мікрофон. —Скажіть як вас звати по дорослому. — Прізвище дитині дає батько. А батько отримав його від свого батька. Адже батько продовжувач роду. Кожне прізвище має свою історію. — Давайте спробуємо дослідити, як утворилися прізвища? Створюємо таблицю — Отже, поміркуйте як утворилося ваше прізвище?Підставляємо в таблицю прізвища учнів. А) Вправа 218. — Прочитати. Знайти імена і прізвища. Пояснити правопис імен і прізвищ. —Спробуйте пояснити, як утворилися прізвища дітей. — Хлопці випишуть імена та прізвища з 1 речення. Дівчата випишуть імена та прізвища з 2 речення. Б) За сюжетним малюнком скласти речення, вживаючи імена, по батькові та прізвища людей. — Записуємо кілька речень в зошити. Пояснюємо правопис слів з великої букви. VII. Рефлексія — Отже припиняємо наші дослідження і підводимо підсумки. — Що було об’єктами дослідження? — Яку мету ми ставили перед собою? Цей урок навчить ( навчив) мене…. — Чи досягли ви поставленої мети? У вправі 215 списати слова і підкреслити лише прізвища. | |
Категорія: учителям | Додав: Ladytsa (01.07.2011) | |
Переглядів: 8319 |
Всього коментарів: 0 | |