Головна » Статті » учителям |
Кидай і складай Час виконання: 20-40 хв Діти вчаться: математичній грамотності, вибудовувати послідовність дій, приймати рішення, оцінювати ризики, конструктивно керувати емоціями, працювати з іншими на результат. Поради та хитрощі: Дану гру бажано проводити на стій кій поверхні. Основні завдання: 1. Діти об’єднуються в групи по 6 учасників. Кожна група отримує по два гральних кубики та по ЗО цеглинок розміром 2х4. 2. На початку гри на середину столу/поверхні кладуться дві цеглинки одна біля одної. З. Діти у групі по черзі кидають два гральних кубики. Загальна кількість крапочок, які ви пали на обох кубиках, – це кількість шти рів, які повинні залишитися накритими/не накритими цеглинками. У такий спосіб діти будують спільну вежу. Головною умовою побудови є те, що щоразу наступний гра вець ставить цеглинки зверху на попере дні. 4. У процесі будівництва дітям потрібно пам’ятати не лише про кількість штирів, які треба накрити/залишити ненакритими, але й контролювати стійкість вежі, щоб вона не впала. 5. Якщо дитина не може накрити відповідну кількість штирів, то вона може кинути кубик ще раз або пропустити хід. Запитання до дітей: • Як будувати вежу, щоб вона була стійкою? Варіант: Математична башта Педагог пропонує дітям записувати кількість накритих/ненакритих штирів. Парашут Час виконання: 20-40 хв Діти вчаться: формулювати припущення та перевіряти їх на практиці, експериментувати і робити висновки, творчо підходити до виконання завдання, співпрацювати в команді. Поради та хитрощі: Перед початком вправи проведіть попереднє тестування, щоб враху вати відповідність кількості цегли нок до розмірів парашута. Основні завдання: 1. Діти у командах (по 3-5) отримують набір для творчості (папір, тканини. поліетилено ві пакетики), який вони використають для створення парашута. Крім того, кожна група отримає набір цеглинок однаковий за формою і кількістю. 2. Кожна група створює парашут та будує конструкцію, використовуючи всі надані цеглинки. Потім цю конструкцію діти приєднують до парашута. З. Коли усі групи збудують свої конструкції, приєднають до парашутів, необхідно запустити їх з висоти (витягнутої вгору руки, висоти столу, стоячи на стільці тощо) 4. Команда, чия конструкція не розбилася, стає переможцем. Запитання до дітей: • Від чого залежить рівномірний спуск парашута? Варіант: Спуск парашутиста Педагог пропонує дітям побудувати конструкцію так, щоб у ній безпечно приземлився парашутист – LEGO чоловічок. Де цеглинка? Час виконання: 10-20 хв Діти вчаться: просторово мислити, співпрацювати, застосовувати раніше вивчене. Основні завдання: 1) Педагог пропонує кожній дитині взяти по 6 цеглинок різних кольорів. Діти з’єднують цеглинки будь-яким способом і заповнюють заздалегідь підготовлені педагогом картки. Наприклад: 2. цеглинка знаходиться під—— Більший, найбільший, менший, найменший Час виконання: 20- 40 хв Діти вчаться: розрізняти поняття «форма», «об’єм», просторово мислити, співвідносити розмір, виконувати проблемні завдання. Поради та хитрощі: Перед початком виконання вправи варто обговорити з дітьми поняття «форма» та «об’єм». Основні завдання: 1. Діти, кожен самостійно чи у парах, будують пласку геометричну фігуру як на малюнку, використовуючи цеглинки розміром 2х2. 2. Після цього попросіть дітей збудувати ще дві таких фігури, проте одна повинна бути збільшеним, а інша зменшеним варіантом першої фігури. З. Кожна дитина демонструє свої фігури і по яснює, як їй вдалося збільшити чи змен шити розмір фігури. Запитання до дітей: • Яким способом ви перевіряли, що фігури більші або менші відносно першої фігури? Варіант: Найбільша фігура Педагог пропонує дітям використо вуючи лише певну кількість цеглинок (наприклад 25) збудувати найбільшу фігуру. Кубик-звисайлик Час виконання: 20-40 хв Діти вчаться: з упевненістю братися за нові завдання, розвивати власний стиль виконання завдань, логічно обрунтовувати власну думку. Поради та хитрощі: Якщо для будівництва конструкції ЗО цеглинок забагато, то можна дати завдання, використовувати якомога меншу кількість цеглинок, щоб зба лансувати/врівноважити куб. Основні завдання: 1. Діти обирають по 4 цеглинки розміром 2х4 і будують куб. 2. Кожна дитина може взяти не більше ЗО це глинок (розміром 2х4), щоб побудувати конструкцію, яка б дозволила, кубу звисати зі столу. (Зразок див. на малюнку.) З. Якщо конструкція може втримати куб з 4-ох цеглинок, нехай діти додадуть до кубу ще 2 цеглинки розміром 2х4 і перевірять, чи втримає їхня конструкція куб. 4. Діти збільшують розмір куба, допоки конструкція не впаде. 5. Діти змінюють конструкцію, щоб вона втримала більший куб. Запитання до дітей: • У кого куб знаходиться найвище/найнижче над підлогою?
Діаграми з цеглинокЧас виконання: 20-40 хв Діти вчаться: будувати математичні моделі, висловлювати і тлумачити поняття, збирати та обробляти інформацію, творчо підходити до вирішення проблемних завдань, спілкуватись з однолітками, формулювати та ставити питання Поради та хитрощі: Запитання повинно мати обмежену кількість варіантів для відповіді, щоб діти могли обрати один варіант, тобто одну цеглинку відповідного кольору. По закінченню попросіть дітей перенести інформацію на папір та підписати результати. Основні завдання: 1. У парах діти визначають питання, яке вони хочуть поставити іншим дітям. Наприклад: Який фрукт подобається найбільше: яблуко, банан чи апельсин? При цьому кожен з варіантів, які діти підбирають, повинен відповідати цеглинці певного кольору, на приклад: яблуко – цеглинка зеленого кольору, банан – цеглинка жовтого кольору, апельсин – цеглинка помаранчевого ко льору. Запитання повинно мати обмежену кількість варіантів для відповіді, щоб діти могли обрати один варіант, тобто одну це глинку відповідного кольору. 2. Діти збирають у будь-яку ємність цеглинки відповідних кольорів. З. Після цього, ходять від пари до пари і ставлять своє питання. Відповідаючи на запитання, діти обирають цеглинку і ставлять її на пластину, складаючи цеглинки одного кольору у стовпчик (як на малюнку). 4. Діти, які ставили питання, розповідають, яких відповідей було найбільше/найменше, що їхні товариші люблять найбільше/ найменше. Варіант: Збираємо дані 1. Коли діти зрозуміли на прикладі однієї пари, як збирати дані, проведіть з ними взаємне опитування, коли у кожної пари в групі є своє запитання. 2. Пари можуть утворити два кола – внутрішнє та зовнішнє. Зовнішнє за сигналом педагога зміщується на одну пару по колу, а діти відповідають на взаємні запитання, обираючи відповідні цеглинки, та ставлять їх на базові пластинки пари. Потім кожна пара розповідає всім дітям про результати свого опитування.
| |
Категорія: учителям | Додав: Ladytsa (08.08.2018) | |
Переглядів: 529 |
Всього коментарів: 0 | |