П`ятниця, 26.04.2024, 20:42
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » вчитель батькам

Я - першокласник

 

Презентація до батьківських зборів у 1 класі

"Адаптація дитини до школи"

            

Слайд 1:  Я-першокласник. -Як непомітно, як швидко летить час! От тільки нещодавно, здається, принесли з пологового будинку маленький теплий клубочок - і ось вже прийшла пора подумати про те, що ваша дитина стала першокласником.

Слайд2 : Що чекає попереду? - Чимало мам і тат, ведучи дитину до школи, сподіваються на неабиякі її успіхи в навчанні, та мине кілька тижнів, і в декого з них з'являється занепокоєння: «Як це так, наша донька стільки знає, а хороших оцінок мало.” -  Як часто ми вважаємо основними показниками готовності до школи знайомство дитини з літерами, уміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. - Однак не тільки це впливає на успішність навчання.

Слайд 3:  «Бути готовим до школи не означає вміти читати, писати і рахувати.

 Бути готовим до школи - означає бути готовим всьому цьому навчитися.»                                                            

          Венгер Л.А. (видатний російський дитячий психолог)

Слайд 4: Дитина повинна йти у перший клас –Із бажанням вчитися.-Здатністю зосереджувати свою увагу протягом тривалого часу. – Умінням слухати.-Умінням діяти організовано.

Слайд 5:  Ці якості в дитині формуються і розвиваються. А їхнім психічним фундаментом є розвиток мислення, уваги, допитливості, пам’яті, уяви.

Слайд 6: Працюйте над розвитком  пам'яті малюка, його уваги, мислення. Для цього пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях.

Слайд 7: Над чим ще можуть працювати батьки? Розвиток дрібної моторики кисті руки. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м'язів руки, аби їй було легше опановувати письмо. Діти, в яких рука не готова до письма, швидко втомлюються, втрачають бажання писати, вчитися .

Слайд 8: Велике значення в підготовці дитини до навчання відіграє її здоров'я. Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий стан. Найчастіше це об'єктивні показники стомлення, перевантаження.  Робіть все від вас можливе, щоб дитина була здоровою, загартованою, стежте за правильним харчуванням.

Слайд 9: Розглянемо умови успіху. Ви повинні пам'ятати, що шкільна наука — не тільки радісні хвилювання, а в першу чергу — організована, клопітка праця. Підтримувати у першокласників інтерес до навчання не завжди легко. Але за допомогою батьків навчання може стати для малюків корисним і захоплюючим.

Слайд 10: 1умова- Не відмовляйтесь від проводів дитини до школи. Використовуйте ранковий час для корисного взаємного спілкування. Нехай воно стане для дитини бажаним. Підніміть настрій першокласника, якщо він "встав не з тієї ноги", підбадьорте, якщо чимось незадоволений. Багато чого можна встигнути по дорозі: повторити уроки, прочитати вивчений вчора напам'ять вірш, визначити головну мету дня. Розмовляйте з дитиною спокійним голосом. Для дитини Ви — зразок мовлення, адже вона вчиться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина буде  говорити так, як Ви.

Слайд 11: 2-умова-У кожної особистості має бути свій простір. Якщо у дитини немає своєї кімнати, потрібно організувати робоче місце - письмовий стіл, де вона буде займатися своєю серйозною справою - вчитися. Це добре і з точки зору дотримання правил гігієни - правильна посадка, яка дозволяє зберегти поставу, необхідне освітлення.

Слайд 12: 3 умова-Режим дня. Важливо правильно розподілити час навчання і відпочинку, оскільки головною причиною проблем з навчанням і поведінкою є підвищена стомлюваність, неможливість тривалої концентрації уваги. Не перестарайтеся у виконанні додаткових завдань. Діти у віці 6-7 років повинні займатися не більше півгодини, далі потрібно робити перерву не менш 15 хвилин. Складіть режим дня і суворо стежте за його дотриманням . Заплануйте час для обов'язкової прогулянки.

Слайд 13: Гра. Вступ до школи суттєво змінює спосіб життя дитини. Проте варто подбати про збереження різноманіття, радості та гри. У першокласника має залишатися досить часу для ігрових занять.

Слайд 14: Домашні обовязки. Для розвитку особистості дитини дуже важливо, щоб вона продовжувала виконувати якісь домашні доручення . При всій необхідності звикання дітей до нової життєвої ситуації не можна звільняти їх від додаткових обов'язків.

Слайд 15: Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими вона зустрінеться в школі. Поясніть їх необхідність і доцільність . Слід привчати дитину підкорятися слову «треба», свідомо розбиратися у своїй позиції («хочу» і треба»).

Слайд 16: Підтримайте в першокласника бажання успіху. У кожній роботі обов'язково знайдіть, за що можна було б його похвалити. Пам'ятайте, що похвала і емоційна підтримка ( "Молодець!", "Ти так добре впорався!") здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення людини. Нехай дитина відчує задоволення від навчання, захоплення від відчуття успіху. Щодня читайте дитині. Розучуйте скоромовки, чистомовки. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в цей час закладаються основи впевненості в собі та успішного спілкування поза сім'єю.

Слайд 17: Щоденний контроль. На перших порах, поки ви не переконаєтеся, що в дитини виробилася відповідальність , контроль повинен бути щоденним. Не дратуйтеся і не вважайте втраченим той час, який ви проведете, сидячи поруч з дитиною за письмовим столом.

Слайд 18: Якщо знаходите помилки, або недбалість, звертайте на них увагу дитини, запропонуйте їй все виправити. Але пам'ятайте, головне - не вселяти маленькій людині страх перед вашою критикою. Будьте суворі, але справедливі і доброзичливі. Адже ваша мета - турботлива допомога.

Cлайд 19: Не пропускайте труднощів, можливих у дитини на початковому етапі оволодіння навчальними навичками. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, постарайтеся справитися з ними на першому році навчання.

 Слайд 20: У сім'ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

Слайд 21:  Звертайтеся за допомогою до вчителя. Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, її навчальних справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя, адміністрації або шкільного психолога.  Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини.

Слайд 22: Поважайте думку вашого першокласника про свого педагога.  У житті вашої дитини з'явиться людина, більш авторитетна, ніж ви. Це вчитель. Поважайте думку першокласника про свого педагога. Школа і сім'я – це  один довгий ланцюжок, який здатен побороти всі труднощі. Без вашої допомоги вчитель не в силі буде донести до сердець і розуму все те, що ви хочете бачити у своїх дітях.  

Слайд 23: Адаптація до школи. Звикання до школи - тривалий індивідуальний процес. Згідно зі статистикою, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог протягом півроку. Другий половині потрібно більше часу. Від чого залежить тривалість адаптації? Перш за все, від того, чи була дитина психологічно готова до школи, а також від її стану здоров´я та рівня розвитку. 

 Слайд 24: Хай вашим дітям стеляться  сонячні дороги в широкий світ знань, умінь та звершень. - Людину роблять людиною яскраві спогади дитинства.  Давайте будемо толерантними, взаємоввічливими, доброзичливими, терплячими до своїх дітей. Давайте постараємося щоб найперші кроки, зроблені кожним малюком у шкільному світі, були для самої дитини і членів його сім'ї радісними і впевненими.

 

Категорія: вчитель батькам | Додав: Ladytsa (31.05.2014)
Переглядів: 2209
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]