Головна » Статті » учителям |
«Якщо „Письмо для себе“, одну зі щоденних діяльностей практики Daily 5, використовувати постійно, починаючи з 1-го класу, то до кінця 4-го діти вільно, без підготовки, зможуть написати будь-який твір на 1,5 сторінки». «Не можуть діти писати в 1-му класі...» Можуть. Нехай друкованими літерами. Нехай криво. Зате кольоровими олівцями. Зате так, як хочеться. Якщо діти мають змогу обрати тему, форму написання, спосіб та засоби викладу думок на папері — це спрацьовує. Це вже мотивація. А не зможуть писати — малюватимуть. На початку. Потім доповнять малюнок словом. Через певний час — реченням. А зовсім скоро й текстом.
"І як? Роботу не перевіряти? А якщо помилки?! А якщо треба виправити?! А якщо...?." Без якщо. «Щоденник вражень » — то дитячий простір, який можна використати на свою користь і дорослим. Як? Наприклад, вчити висловлювати ВЛАСНУ думку. Зручним способом. А ще — щоб ніхто не бачив. Просто для себе. Як завгодно і про що завгодно.
«А лінії? Як же — без ліній? Почерк псується...» Для відпрацювання графічних навичок часу і можливостей є вдосталь. А для висловлення власного бачення на папері — лише 5 хвилин на день. А давайте спробуємо без ліній.
Спробуйте. Вашим дітям сподобається. Точно сподобається. І у вас це точно вдасться. Бо я знаю, що вчителі насправді за будь-який рух. Ті вчителі-першопрохідці, які набиратимуть 1 класи 2018-го практично всі навички відпрацювали на своїх четвертокласниках. Ви — творчі і у вас вдасться! Орієнтовні теми для «Щоденника вражень» 1 клас ТЕМА ТИЖНЯ 1. Я – ШКОЛЯР 1. Навіщо мені ходити до школи? / Що я очікую від шкільного життя? 1.У школі я хотів би /хотіла б дізнатися… 2. Хто я? Хто мої однокласники? 1.Мені б хотілося сидіти поруч з… 3. Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому? 1.Я люблю ходити до школи з… 4. Що покласти у шкільний ранець? 1.Чим відрізняються портфелі у 1 і 11 класі? Тема тижня 2. МІЙ /НАШ КЛАС 1. Як знайти свою класну кімнату? 1.Якщо я заблукаю в школі, то… 2. Як почуватися комфортно у класі? 1. Мені б хотілося змінити в класі… 3. Як створити безпеку і затишок у класі? 1.Щоб у класі було затишно, я можу… 4. Як нам стати класною спільнотою? 1.Мені не подобається правило нашого класу… 5. Чого ми можемо досягнути спільно? 1.У школі мені найбільше подобається… Тема тижня 3. МОЇ ДРУЗІ 1. Хто такі друзі? / Яким має бути друг (подруга)? 1.Мій найкращий друг/подруга… 2. Як знайти друзів? 1.Де всі знаходять друзів? 3. Чому нам цікаво разом? 1.Вдвох з другом можна грати в… 4. Як зберегти дружбу? 1.Я сьогодні дуже хочу подружитись з… 5. Як піклуватися про друзів – домашніх улюбленців? 1.У мене вдома є тваринка-друг… Тема тижня 4. МОЄ ДОВКІЛЛЯ 1. Що мене оточує? 1.Найбільше на світі мене дивує… 2. Які «таємниці» має шкільне подвір'я? 1.Я не знаю, навіщо біля школи є… 3. Які рослини ростуть на шкільному подвір'ї? 1.На шкільному подвір'ї мені не вистачає… 4. Кольори та звуки довкілля. Які вони? 1.Про що гуде вітер? 5. Як поводитись у довкіллі? 1.Якщо поруч немає смітника, а мені треба щось викинути, то… Тема тижня 5. ОСІНЬ 1. Як впізнати осінь? 1.Як дерева знають, що час скидати листя? 2. Як живуть рослини восени? 1.Хто фарбує дерева восени? 3. Як живуть тварини восени? 1.Чи сушить білочка гриби на зиму? 4. Що нам дарує осінь?/ Чому осінь називають щедрою? 1.Найкращий «дарунок осені» – це … Тема тижня 6. Я І МОЯ БАТЬКІВЩИНА 1. Що таке Батьківщина? 1.У моєму місті/селі мені найбільше подобається… 2. Чому батьки і Батьківщина – схожі (споріднені) слова? 1.Не варто ображатись на батьків за те, що… 3. Якими якостями я маю володіти, щоб стати комусь захисником / захисницею? (до Дня захисника України). 1.Вже зараз я можу захищати… Тема тижня 7. МИ – ПІДПРИЄМЛИВІ (ОСІННІЙ ДОБРОЧИННИЙ ЯРМАРОК) 1. Чи кожна людина може бути підприємливою? 1.Я можу віддати іншим… 2. Як знаходити ідеї та можливості? 1.Якщо мені потрібно купити щось, то я… 3. Як здійснити задумане? 1.Щоб моя мрія здійснилась, потрібно… 4. Як отримати добрі результати? 1.Якщо усі дорослі не захочуть ходити на роботу… Тема тижня 8. ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМАГАЄ 1. Як техніка допомагає в побуті, і якою вона буде в майбутньому? 1.Найкращий винахід у світі – це… 2. Як «потоваришувати» з технікою? 1.Які кнопки не варто натискати? 3. Яка роль роботів у житті людини? 1.Якби мені купили робота… Тема тижня 9. ІГРИ 1. Які ігри бувають? Чому я люблю бавитися в різні ігри? 1.Моя улюблена гра — … 2. У які ігри грали наші батьки? 1.Найцікавіша гра, в яку грались мої батьки у школі… 3. Навіщо потрібні правила гри? 1.Мені не подобаються правила гри, тому що… 4. Чого навчає комп'ютерна гра? 1.Чи може гра навчити чогось нового? Тема тижня 10. ТЕАТР 1. Чому люди ходять до театру? Навіщо нам театр? 1.Якщо я стану актором/акторкою, хочу отримати роль… 2. Хто найголовніший у театрі? 1.Грати на сцені – це дуже легко, тому що… 3. Як створити театр? Хто автор вистави? 1.Що робити, щоб до театру стали ходити усі? 4. Ми творимо театр 1.Я дуже хочу зіграти на сцені разом з… Тема тижня 11. МОДА 1. Що означає бути модним? Як виявляти свою неповторність? 1.Якщо всі одягнуть фіолетове, бо це модно, то я — … 2. Хто створює модний одяг? 1.Якби мені довелось створити шкільну форму, то… 3. Як змінюється мода? 1.Раніше було модно… 4. Чому здоровим бути модно? 1.Палити – це модно, чи страшно? Тема тижня 12. ПРИГОДИ КРАПЕЛЬКИ 1. Де є вода в природі? 1.Що зробити, щоб в Африці теж було достатньо води? 2. Якою буває вода в природі? Як вона мандрує? 1.Якщо йде дощ, це Хмарка плаче? 3. Навіщо потрібна вода? Що станеться, якщо її не буде? 1.Якщо раптом води не стане, я її шукатиму… 4. Як берегти воду? 1.Де рибам взяти чисту воду? Тема тижня 13. ЗИМА 1. Які сюрпризи нам готує зима? 1.Я люблю зиму, тому що… 2. Що відбувається з рослинами взимку? 1.Чому ялинки бояться Нового року? 3. Як зимують тварини? / «Чи кожна пташина у вирій на зиму літає…»? 1.Чи потрібні птахам чобітки? 4. Як цікаво проводити час взимку? 1.Моя улюблена зимова гра. Тема тижня 14. ТАЄМНИЦІ КОСМОСУ 1. Що можна побачити в космосі? 1.Якби я полетів/-ла в космос, мені б там зустрілися… 2. Чи може день «наздогнати» ніч? 1.Якби раптом не стало ночі… 3. Чи можливе на Землі життя без Сонця? 1.Якщо Сонце погасне, то відразу ж… 4. Як я уявляю інші планети? 1.Я думаю, що на інших планетах є… Тема тижня 15. ПОДОРОЖУЄМО В ЧАСІ 1. Чи хотіли б ви подорожувати в часі й чому? 1.Які речі здивували б зараз печерну людину? 2. Навіщо нам подорожувати у країну чисел та слів? 1.Чи існують казкові країни? 3. Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина, або чому апельсин не 1.Я дуже хочу знати, чому… 4. Як змінилися ми за час шкільного життя? 1.Саме в школі я дізнався/-лась про… 5. Що знаємо і про що маємо довідатися для майбутніх подорожей? 1.Для кругосвітньої подорожі мені іще бракує… Тема тижня 16. ЗИМОВІ СВЯТА 1. Чому свято є важливим? 1.Моє улюблене свято. 2. Які свята святкуються взимку в Україні та у світі? 1.Я хочу придумати ще одне свято… 3. Як підготуватися до свята? 1.Друзів на своєму святі я розважатиму…. 4. Чому під час свята нам краще бути разом? Хто забезпечує свято для інших? 1.Дітям, яких ніхто не вітає зі святом, я хочу подарувати… Тема тижня 17. СВІТ ЗАХОПЛЕНЬ 1. Що мені подобається? Що я люблю? 1.Найбільше я люблю… 2. Які зацікавлення у моїх однокласників? 1.Мені подобається, як мої однокласники… 3. Які хобі у моїх родичів? 1.В нашій сім'ї є незвичайне захоплення… 4. Організовуємо виставку зацікавлень. 1.Найкраще мені вдається… Тема тижня 18. Я – МАНДРІВНИК 1. Хто такий мандрівник? 1.Найбільше я хочу побувати в… 2. Куди ми помандруємо? 1.З класом я мрію поїхати до… 3. Що потрібно мандрівникові? 1.Якщо в мандрівку я зможу взяти лише 5 речей, то це будуть… 4. Яке меню у мандрівника? 1.Завжди в мандрівку варто взяти брати таку їжу… 5. Мандрівка. Готуємо фотозвіт. 1.Якщо я стану фотографом і поїду у подорож, то перш за все сфотографую… Тема тижня 19. ЛАЙФХАКИ. Я – ДОСЛІДНИК. Я — ВИНАХІДНИК 1. Хто такий дослідник? Хто такий винахідник? 1.Якщо я стану винахідником, обов'язково створю… 2. Який мій винахід? 1.Я б хотів/хотіла створити… 3. Я досліджую та експериментую? 1.Що буде, якщо змішати… 4. Винаходи людства. 1. Як створюють…? Тема тижня 20. СПОРТ 1. Який улюблений вид спорту у моїй родині? 1.Спортсменом бути добре, тому що… 2. Відомі українські спортсмени 1.Якщо я стану чемпіоном/-кою України… 3. Якими видами спорту займаються у різні пори року? 1.Якщо взимку захочу пограти в футбол…. 4. Малі класні олімпійські ігри 1.Мені краще за всіх в класі вдається… Тема тижня 21. МОЇ УЛЮБЛЕНІ КНИГИ 1. Яка моя улюблена книжка? 1.Моя улюблена книга… 2. Як книжка прийшла до людини? 1.Якби книжка могла ходити… 3. Як створюють книжку, лікують книжку? 1.Книги інколи сумують, бо… 4. Які є книжки? (форма, матеріал, зміст). Ми створюємо книжку. 1.Я дуже люблю книги про… 5. Де живуть книжки? Ми йдемо у бібліотеку. 1.Жила собі книга, яку ніхто не хотів читати… Тема тижня 22. ТРАНСПОРТ 1. Які є види транспорту? 1.Я люблю їздити в транспорті, тому що… 2. Транспорт моєї місцевості. 1.Місту/селу, в якому я живу, дуже бракує такого виду транспорту… 3. Для чого потрібні правила дорожнього руху? 1.Дуже добре, що машини можуть швидко їздити… 4. Мій улюблений вид транспорту. 1.Мені б дуже хотілось ще раз проїхати в … 5. Транспорт майбутнього. 1.Дуже добре було б мати таку машину, яка за хвилину довезе до… Тема тижня 23. ПРОФЕСІЇ 1. Ким я хочу стати? 1.Я дуже хочу стати… 2. Ким працюють мої рідні? 1.Чому батькам потрібно йти на роботу? 3. Професії минулого і майбутнього. 1.В минулому працювати було легше, тому що… 4. Ярмарок професій. 1.Дуже цікаво хоч день попрацювати… Тема тижня 24. ЧАС («ЯК УПРАВЛЯТИ ЧАСОМ / ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ») 1. Навіщо нам годинник? 1.Я хочу мати наручний годинник, тому що… 2. Які є годинники? 1.Годинник зі стрілками зручніший, тому що… 3. Як керувати часом? 1.Якби я міг/могла зупинити час… 4. Складаємо розпорядок дня. 1.Кожного дня я обов'язково маю встигнути… 5. Машина часу. 1.Де і коли ти б хотів/хотіла жити? Тема тижня 25. ВЕСНА 1. З чим? / Чому? / Як приходить весна? 1.Мені подобається весна, тому що… 2. Які весняні квіти прокидаються першими? 1.Найбільше мені подобається квітка… 3. Чому пташки повертаються з вирію? 1.Звідки птахи знають, що час повертатись додому з вирію? 4. Малеча у тваринному царстві. 1.Кошенята – наймиліші тварини, тому що… 5. А що ростиме у нас на грядці? 1.Чому навесні все потрібно садити? Тема тижня 26. НАВІЩО ЇСТИ? 1. Навіщо мені їжа? 1.Мені б хотілось їсти лише… 2. Яка є їжа? ( корисна / шкідлива) 1.Корисна їжа не завжди смачна, тому що… 3. Які є вітаміни на моєму столі? 1.Якщо на столі лежатиме груша й цукерка, то я, звичайно, оберу… 4. Моя улюблена їжа 1.Чому чіпси не приносять користі? 5. Що ми готуємо? 1.Я вже можу самостійно приготувати… Тема тижня 27. ВЕЛИКДЕНЬ 1. Які традиції Великодня у моїй родині? 1.Чому Великдень так називається? 2. Що кладемо у великодній кошик? 1.Для дітей, які потребують допомоги, я б зібрав/-ла кошик… 3. Моє великоднє яйце 1.Я думаю, найкращі кольори для писанки – … 4. Великодні забави 1.Дуже б хотілось отримати від Пасхального кролика… Тема тижня 28. МОЯ РОДИНА 1. Хто є у моїй родині? 1.Найбільше в родині я спілкуюсь з… 2. Хто і за що відповідає у моїй родині? 1.Мій тато може замість мами виконувати таку роботу:… 3. Що у нашій родині робимо разом? Які спільні улюблені справи у моїй родині? 1.На вихідні ми з рідними завжди… 4. Наше родинне дерево 1.Незвичайні професії моєї родини. Тема тижня 29. СВІТ РОСЛИН 1. Які бувають рослини? 1.Я думаю, що ліс не може жити без… 2. Що рослинам потрібно для життя? 1.Якщо мені зустрінеться чарівна квітка, … 3. Користь рослин для людей і тварин. 1.Про що би мріяв останній дуб на Землі? Тема тижня 30. СВІТ ТВАРИН 1. Які зміни у тваринному світі навесні? 1.Я хочу побачити, як будує житло… 2. Хто де живе? 1.Чи зручно лелекам жити під відкритим небом? 3. Користь тварин для людей та рослин? 1.Без тварин ми б не змогли… Тема тижня 31. ВЕСЕЛКА 1. Чому з'являється веселка? 1.Найтепліший в світі колір… 2. Які кольори у веселки? 1.Якби усе навколо було жовтогарячим… 3. Як пов'язані – веселка, дощ, гроза? 1.Де живе веселка? Тема тижня 32. МУЛЬТФІЛЬМИ 1. За що ти любиш мультфільми? 1.Мій улюблений мультик… 2. Хто створює мультфільми? 1.Щоб мультик був цікавим, він має бути… 3. Як створюють мультфільм? 1.Я теж можу створити мультфільм, якщо… 4. Мій улюблений мультфільм 1.Якщо мультик виявився страшним, то я… Тема тижня 33. Я – УКРАЇНЕЦЬ / УКРАЇНКА. Я- ЄВРОПЕЄЦЬ / ЄВРОПЕЙКА. ДЕНЬ ВИШИВАНКИ 1. Хто такий українець? 1.Мені пощастило жити в Україні, тому що… 2. Хто такий європеєць? 1.Якби я розумів/-ла всі мови світу… 3. Вишиванка – символ України. 1.Якого кольору вишиванку мені б хотілось одягати? 4. Вишиванка моєї родини. 1.В нашій родині найкраще вишиває… Тема тижня 34. ЛІТО (КАНІКУЛИ) 1. Як ми знаємо, що прийшло літо? 1.Влітку мені найбільше подобається… 2. Чим діти займаються влітку? 1.Літо – це добре, тому що… 3. Де я хочу відпочити цього літа? 1.Цього літа я обов'язково… 4. Плануємо літні канікули 1.Чому такі довгі канікули лише влітку? Ольга Романюк, Аліна Ткаченко, методисти відділу початкової освіти КНЗ КОР «КОІПОПК» Джерело: https://ukrom.in.ua/pub/3-or-ntovn-temi-dlja-schodennika-vrazhen.html | |
Категорія: учителям | Додав: Ladytsa (29.06.2018) | |
Переглядів: 3925 | Коментарі: 1 |
Всього коментарів: 1 | |
| |